← Alla nyheter

Svenska Dagbladet · 1 dygn sedan Senaste

Sorgen efter branden: ”Vi kan inte återvända”

Thamer Naser låg och sov efter nattpasset i taxin när det bankade på hans dörr. Nu står han och många av hans grannar utan hem, efter branden i Märsta på midsommarafton. ”Jag hade tur”, säger han.

När han vaknade var rummet var rökfyllt, och utanför stod en granne som skrek åt honom att ta sig ut.

– Det var jättemycket rök i lägenheten och när jag kom ut var hela taket i lågor. Jag hade tur att de väckte mig, säger Thamer Naser.

När han vaknade var rummet var rökfyllt, och utanför stod en granne som skrek åt honom att ta sig ut.

– Det var jättemycket rök i lägenheten och när jag kom ut var hela taket i lågor. Jag hade tur att de väckte mig, säger Thamer Naser.

Läs hela artikeln hos Svenska Dagbladet →

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.