Det var i höstas som flera unga i Stockholmsområdet insjuknade efter att ha druckit fulsprit köpt från så kallade vodkabilar.
Åklagaren yrkade på fängelse mellan 2 år och 2 år och 8 månader och livstids utvisning för de fyra personer som stod åtalade. Nu har domen fallit. Tingsrätten friade en av de åtalade helt. Två personer döms till fängelsestraff i en respektive tre månader och en person till villkorlig dom.