← Alla nyheter

Göteborgs-Posten · 1 dygn sedan Lokalt

Göteborgarna har VM-feber: ”Det riktiga midsommar”

Göteborg kokade inför Sveriges viktiga match.

– Jag är supertaggad. Femtontusen svenskar, och kommer Sverige göra mål... då är känslan på topp, säger Arvin från Varberg som är på besök med vännerna Felicia, Emilia, Jasper och Armin.

Gänget är bara ett av alla sällskap som ska se kvällens match på Ullevi Plaza.

– Man är så taggad, säger Jasper van Eden.

Är ni sådana som kastar bärs i luften när det blir mål?

– Haha, nej! Det får gärna vara stök men kontrollerat stök, säger Felicia och Emilia.

På Centralstationen vandrade Daniel förbi med hunden Oops.

– Jag tänkte också se den på Ullevi. Förhoppningsvis kommer man ju in...

Vad tror du om matchen?

– Tror på oavgjort. 2–2.

”Kan inte bli bättre”

Ludvig och Mia svalkar sig med var sin öl i solen på Glenns Ullevi.

– Det här kan ju inte bli bättre. Sommar, sol och Sverige spelar VM, säger Ludvig och får en instämmande nick från Mia.

Vad tror ni om i kväll?

– Det blir definitivt tuffare än senast. Klarar vi oavgjort får vi nog vara jävligt nöjda, säger han.

Hur långt tror ni Sverige går?

– Vidare från gruppen i alla fall, spår Mia.

– Ja gruppen löser vi, sextondel också. Men sen... optimisten säger att vi når semi, men pessimisten i mig säger att vi ryker i åttondelen, säger Ludvig.

Bordet bakom sitter Anna-Lotta, Emma, Max, William och Axel

— Det här är det riktiga midsommar, säger Max.

Hur går det i kväll då?

– Det blir vinst! Det måste bli det. Jag säger 3–1, säger William.

– Ja, vi har momentum från Tunisienmatchen och det tar vi med oss hela vägen ut på Avenyn i kväll, ler Axel.

Läs hela artikeln hos Göteborgs-Posten →

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.