Fotbollssugna örebroare peppade inför matchen mot Nederländerna
Under lördagen gick det att se svenska landslagströjor över hela Örebro. Uteserveringarna började fyllas redan under den tidiga eftermiddagen med fotbollssugna örebroare. Evelina Ågren och hennes kompisar hade intagit Frimurarholmen för att förfesta lite innan de skulle gå på krogen och se matchen.
– Jag ska på lokal sen för det är en härlig stämning, det är mycket trevligare att göra det tillsammans med alla andra. säger Evelina Ågren som tror på vinst för Sverige.
Så arbetar vi
SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.