Midsommardag och 19.00. Avsparkstiden för matchen mot Nederländerna hade inte kunnat vara mycket bättre.
Inför Tunisienmatchen fick tv-publiken på hemmaplan ställa klockan eller hålla sig vakna, men nu behöver ingen oroa sig för att varken försova sig eller slumra till.
– Det blir fantastiskt roligt att gå ut och spela den här matchen och det kommer nog vara väldigt många svenskar som sitter hemma och kollar på matchen och en del här på plats också. Det är otroligt roligt att få möjligheten att spela en sådan typ av match, säger Victor Nilsson Lindelöf.
Graham Potter skickar också en hälsning till alla svenskar på hemmaplan.
– Vi vet vilken speciell dag det är för alla där hemma och vi ser självklart fram emot matchen själva. Vi vill bjuda på show, vi vill spela bra och vi vill självklart vinna matchen. Vi möter en tuff motståndare och det kommer att bli en fantastisk match. Supporten vi har haft haft varit fantastiskt så jag är väldigt, väldigt tacksam för det, säger han.
Vill inte sitta i ”Fifa-bubbla”
Både Potter och Lindelöf har tagit del av VM-febern hemifrån och försöker ta in så mycket som möjligt.
– Det är roligt att se att det är så många som tittar och är taggade och exalterade över det. När man ser Sverige vara så inne i ett mästerskap är det coolt, men man måste hitta en balans i sig hela. Vi har vår VM-bubbla, men det är också väldigt roligt att se att så många är engagerade, säger Lindelöf.
Potter håller med.
– Det vore en synd om man bara satt i en liten Fifa-bubbla, med all respekt. Jag vill uppleva supportarna och platserna vi besöker. Alla har varit fantastiska. Det välkomnandet och den kärlek vi har fått har varit fantastiskt. Det är en viktig del av upplevelsen, säger han,
Sverige leder inför mötet gruppen efter att Nederländerna kryssat mot Japan i premiären.