Storförlust i Houston – men ”fantastisk” stämning på läktaren
Göran Sedvall från Åtvidaberg är en av dem som korsat Atlanten för att följa Sveriges VM-matcher. Trots storförlusten med 5-1 till Nederländerna var stämningen på läktaren fantastisk, berättar han.
Många svenskar firade midsommar med andra fans i centrala Houston, en uppladdning inför lördagens VM-match mot Nederländerna. Göran Sedvall från Åtvidaberg har släkt vänner som han firar midsommar en bit utanför staden.
Inför matchen hade han goda förhoppningar om Sveriges chanser mot Nederländerna. Verkligheten blev en annan.
– Känslan efter matchen var lite rullgardin, men själva stämningen var fantastiskt, säger Göran Sedvall.
I inslaget nedan hör du Göran Sedvall om känslan innan matchen drog igång.
Nyheter och snackisar om fotbolls-VM
Så arbetar vi
SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.