Med anledning av Lena Anderssons krönika ”Inför döden blir prinsessan en slav” (14/6) har följande kommentar inkommit från yrkesverksamma vid Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Göteborg.
Publicerad
Lena Anderssons text är som vanligt tankeväckande, men i detta fall bygger resonemanget på en föreställning som inte stämmer med verkligheten.