- Nu lämnar vi den här matchen bakom oss. Tack till alla er som delat med er om tippning, hur ni tittar på matchen och en hel del känslor efter slutsignal. - Nästa Sverigematch är mot Japan på fredag kockan 01. Då hoppas vi på nya tag!
- Jag har framför allt två saker jag undrar över: 1. Varför byttes inte Hien ut? Något långsammare får man ju leta efter! 2. Vad beror det på att Sverige har tappat så enormt mycket, och ligger så mycket efter? erikagdotteri går22.59
- Defensivt är det ju fruktansvärt dåligt. - Alldeles för snällt och försiktigt spel - flera såg rädda ut för att gå in i dueller. - Anfallet var för stillastående - vilket syntes när man några få gånger rörde sig utan boll så kom man fram till fina avslut. - Kvalitet finns - men man måste våga ta fighten, vilja vinna och offra sig för laget! Skall man verkligen vara i landslaget om man inte klarar det? Cesari går22.38
- Jag undrar varför svensk fotboll verkar ha halkat efter andra länder, inklusive Norge. Satsar vi för lite på att ta fram elitspelare vid tidig ålder? Som svensk boende utomlands så skulle jag uppskatta en förklaring. Hans Olofssoni går22.26
- Helt enligt förväntan, nästan positivt överraskad på att vi ändå hade lite lägen framåt. Japan lär rulla upp också, tre eller fyra noll. Dock så kommer ettan och tvåan i gruppen troligt möta Brasilien och Marocko och trean Frankrike eller Tyskland eller med lite tur Schweiz eller USA. M a o, hur vi än vrider och vänder på detta blir det nog inga fler vinster. Vi får bara stoppa huvudet i sanden och lura oss själva sålänge vi fortfarande är kvar i turneringen. Jag hoppas såklart jag har fel. Realisten- Vi får alla hoppas att du har fel, realisten! Vilma Stockvalli går22.24
- Just shake it off and look ahead. You are still very much in this.. we all have an occasional bad day. Anders Edlundi går22.24
- Ok, 1-5 var sämre än väntat men att vi skulle släppa in några mål var nog väntat med tanke på hur försvarsspelet sett ut . Tur vi inte möter Kap Verde iaf BulteniBoi går22.05
- Sverige har et godt angrep og har flere skudd på mål enn Holland og god ballbesittelse. Holland vinner en fortjent seier gjennom å være klinisk effektive og scorer på de muligheter de har. Sverige har et forsvarsproblem som de hadde det i kvalliken og mot Norge. Japan er gode og spilte godt mot Holland (2-2). Begge lag går videre med uavgjort, og Sverige er trolig utslått med tap. Johan Olaiseni går22.01
- Sverige har egentligen inte i detta VM att göra. Det konstaterades ganska uppenbart efter matchen mot Nederländerna. Sverige halkade, som den banannation de numera är, in på ett bananskal i detta VM. De kan mycket väl halka ut lika snabbt igen.... Alexius Liljegren- Hoppas inte Potter och gänget ser detta. Vilma Stockvalli går22.00
- Vad hände med försvaret? wolfgang.bulowi går21.58
- Graham Potter Jon-Dahl Thomasson. Same same but different, tyvärr. - Bl.a. Chelsea & West Ham insåg det väldigt snabbt och sparkade honom illa kvickt… - Var är våra övriga världsspelare? Rooney m.fl… - Varför spelar inte Bergvall, Elanga m.fl från start? Hien…ojojojoj… :( - Tyvärr men Potter är ytterligare en Jon-Dahl katastrof för vårt landslag, när potentialen ju finns där… Dicki går21.46
- Förvånad? - Vem hade föreställt sig att Sverige på allvar att plötsligt tillhörde eliten i fotboll för att Tunisien besegrades? Idag mötte man ett lag som tillhör top 10 i världen. Det var helt förväntat att Sveriges förlorade. Allt annat vore en sensation. Det senare inträffar ibland men är inte regel. tsaai går21.46
- 7 skott ... 5 mål... katastrofalt försvarsspel Johani går21.46
- Inte så konstigt heller när hela lektaren var brandgul. Peppning betyder allt! Tom holländska kungen där. Kom igen vår kung mm åk dit! Supportra in situ!@ Lotta- Hör du det, kung Carl Gustaf?! Vilma Stockvalli går21.46
- Houston we have a problem.🤯 minlekisi går21.32
- Anfallsmässigt tycker jag nog att det ändå ser bra ut. Vi skapade trots allt en hel del lägen och vi har ett gäng målskyttar av rang. Försvaret däremot viker ner sig så fort det är lite tuffare motstånd. Fruktansvärt dålig tajming på backar och defensiva mittfältare emellanåt. Ingen bra dag för Nordfeldt heller men jag vill nog hävda att det är det dåliga försvarsspelet som sätter honom i skiten. Holländarna ska inte få avsluta i så bra lägen hela hela tiden. FredT- Victor Nilsson Lindelöf är inne på samma spår som du. ”De skapar inte så jättemånga farliga chanser förutom målen”, säger han i TV4. Vilma Stockvalli går21.32
- Bollen gick inte Sveriges väg.... Liss Kerstin Sylvén- Det har du alldeles rätt i. Vilma Stockvalli går21.31
- Det går inte att spela fotboll på den här nivån genom att sonmarkera Vi hamnar för långt ifrån motståndarna. Tätare markering över hela planen. - Roger birgiti går21.31
- Dessvärre ett svagt försvar från Sveriges sida oh ibland längtade jag efter målvakten Robin. Förlåt... Carolinai går21.31
- Så otroligt trist resultat. Svenskarna var dock värda fler mål. Otur också. Birkoi går21.31