Misshandel och fylla under midsommar – ung man skadad i fyrhjulingsolycka
Under eftermiddagen under midsommarafton skadades en man i 20-årsåldern i en olycka med en fyrhjuling i Ånge. Mannen fördes med ambulanshelikopter till sjukhus. I övrigt rapporterar polisen om en del fylleri under natten.
I fallet med fyrhjulingsolyckan har ingen person delgivits någon misstanke om brott – men polisen rubricerar olyckan som vårdslöshet i trafik. Fyrhjulingen har tagits i beslag för en teknisk undersökning.
Den skadade bedömdes av sjukvården ha allvarliga skador och fick stanna kvar på sjukhuset, enligt patientskaderapport från regionen.
Åtta personer har polisen under natten tagit in för fylleri – enligt LOB, lagen om berusade personer.
Tre personer togs för rattfylleri, en i Sollefteå och två i Örnsköldsvik.
I ett av fallen larmades polisen om att bil körde vårdslöst i centrala delen av Ö-vik. Polisen stoppade föraren som fördes till stationen.
I Sundsvall fick en kvinna föras till sjukhus efter en misshandel. Tre personer, två kvinnor och en man, är misstänkta för misshandel.
Midsommar gestaltade sig ”som förväntat”, som polisen uttrycker saken.
Så arbetar vi
SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.