Kommunen har anlagt tre fina boulebanor i Varvsparken, gamla Kockumsområdet, som vi tidigare spelat på frekvent. Nu när Cantin har flyttat in så har två av banorna ockuperats av bord, bänkar och stolar tillhörande restauranger.
Banorna har därmed mist sitt ändamål det vill säga att användas vid boulespel. Min undran är om detta genomförts av restauranger på eget initiativ eller om någon ansvarig inom kommunen alternativt någon politiker tagit detta beslut.
Det är ”bäddat” för konflikt om man skulle be restauranggäster flytta på sig för att använda ytterligare en bana. Tacksam för om ansvarig besvarar frågan.
Peter Magnusson