← Alla nyheter

Sydsvenskan · 1 dygn sedan Lokalt

Han bor i sin bil – får man det?

I åratal har en man bott i sin överbelamrade personbil på en villagata i Lund. Samtidigt vräker kommunen Göran som bor i ett tält i skogen. Får man alltså bo i en bil om man inte får bo i skogen? – Vi har inte sett honom som något bekymmer överhuvudtaget, säger Jesper Bohlin hos polisen.

Många läsare blev upprörda när Sydsvenskan nyligen skrev om Göran som bor i tält i en skog men nu ska vräkas.

I åratal har en man bott i sin överbelamrade personbil på en villagata i Lund. Samtidigt vräker kommunen Göran som bor i ett tält i skogen. Får man alltså bo i en bil om man inte får bo i skogen?

– Vi har inte sett honom som något bekymmer överhuvudtaget, säger Jesper Bohlin hos polisen.

Läs hela artikeln hos Sydsvenskan →

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.