← Alla nyheter

Helsingborgs Dagblad · 1 dygn sedan Lokalt

Chef på tingsrätten anmäld för dataintrång – öppnade hemligstämplad akt

En chef vid Helsingborgs tingsrätt har anmälts för dataintrång efter att ha öppnat en sekretessbelagd handling. Tingsrättens lagman anser att chefen saknade behörighet, medan chefen själv säger sig ha agerat i tjänsten. Nu ska en åklagare utreda händelsen.

I februari ringde telefonen på tingsrätten.

En chef vid Helsingborgs tingsrätt har anmälts för dataintrång efter att ha öppnat en sekretessbelagd handling. Tingsrättens lagman anser att chefen saknade behörighet, medan chefen själv säger sig ha agerat i tjänsten.

Nu ska en åklagare utreda händelsen.

Läs hela artikeln hos Helsingborgs Dagblad →

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.