Det är nyhetsbyrån AFP som rapporterar om algeriskt missnöje efter 0–3-förlusten i VM-premiären mot Argentina.
En viss Lionel Messi gjorde samtliga argentinska mål, men hans insats har också uppmärksammats av andra anledningar.
I den 30:e minuten stämplade Messi Algeriet-backen Aissa Mandi på vaden – ett tilltag som många menade borde inneburit utvisning.
Inte minst Algeriet. Nu ska deras förbund ha lämnat in ett klagomål till Fifa för ”orättvis behandling från domaren”.
– Klagomålet gäller främst Messis tackling, som alla var överens om att förtjänade rött kort. Men det förekom även två andra incidenter, armbågstacklingar som också motiverade utvisningar, säger en källa inom förbundet till AFP.
Algeriet möter närmast Jordanien, medan Messis Argentina ställs mot Österrike.