Kent har redan hunnit äta upp sillen på talriken.
– Fantastiskt. Lite väl kallt bara, säger han om Gula väggens midsommarfirande i Houston.
Supportern Olle är övertygad om svensk seger mot Nederländerna i morgon.
– Jag vill åka till Houston varje år och fira midsommar. Det är det bästa. Vi är astaggade. Kolla runt, alla svenskar är här! Det är här det händer. Så jäkla roligt, säger han.
Hur skiljer sig en midsommar här?
– Ett VM i USA. Det var 32 år sen, nu är vi äntligen här igen. Det är så jäkla härligt. Det är stor skillnad mot hemma. Det är bra tryck, härlig fotbollsstämning.
”Det här går inte – så jävla varmt”
Supportern Katarina firar midsommar iklädd gul bikini på hotellet supporterorganisationen abonnerat.
– Jag bara svettas. Vi har varit nästan alltid i skuggan. Det vet de som känner mig att det är jag typ aldrig. Jag älskar sol. Men det här går inte. Det är så jävla varmt, säger hon.
Vad har du för tips på att hantera värmen?
– Dricka mycket öl så man håller vätskebalansen. Och solfjäder.
De lokala myndigheterna har varnat för värmen i Houston. Stormen Arthur har de senaste dagarna rört sig från mexikanska golfen in mot Texas sydöstra kust.
Vädermyndigheten i Houston varnar för ”farlig hetta” under fredagen. Temperaturerna riskerar att bli så höga som 45 grader.
Under fredagen intog också de svenska fansen staden inför Sveriges VM-match mot Nederländerna på lördag.
För att stötta Sverige finns också tidigare landslagsspelaren Gustav Svensson och NHL-svensken Mattias Janmark.
– Vi körde ner från Dallas i dag. Det ska bli kul. Och att stanna till i morgon och kolla matchen, säger han
– Det är kul med så många svenskar här, att de får se hur Texas är.