Smith fick en känning under torsdagens stängda träning och höll sig sedan vid sidan av planen när lagkamraterna tränade dagen efter.
Under träningen ville inte svenska landslagets presschef Petra Thorén slå fast att Smith skulle missa matchen mot Nederländerna.
– De kommer köra individuellt med honom i dag. Sedan gör vi som vanligt en uppföljning med det medicinska teamet i morgon, säger Thorén.
Lär missa matchen
Några timmar senare gav Sveriges förbundskapten Graham Potter ett mer dystert besked på sin presskonferens. Han tror att Smith missar matchen mot Nederländerna.
– Det ser ut så. Jag tror att det är lite för tidigt för honom. Det är bara en liten känning och jag tror att han är tillbaka nästa vecka. Men inte i morgon, säger Potter.
Är resten av spelarna redo?
– Ja, alla är okej.
Flera återbud
Smith – som kan spela både mittback och central mittfältare – har tvingats lämna återbud till flera landslagssamlingar på grund av skador. Bland annat åkte han hem från playoff-samlingen i mars.
Matchen mot Nederländerna spelas i Houston, 19.00 svensk tid på midsommardagen.