Under torsdagen tillkännagav utvecklaren Rockstar games och moderbolaget Take-Two att ”Grand theft auto VI” går att förbeställa från och med den 25 juni. Spelet som varit under utveckling i drygt tio år och försenats många gånger kommer alltså troligen släppas på angivet datum.
Få vågar konkurrera med ”GTA VI” när det släpps i november.
Det har gjort att spelutgivare flyttat sina spelsläpp till en extremt överfull period under september och oktober.