Utanför en tunnelbanestation i centrala London har GP dukat upp lite midsommarmat till förbipasserande Londonbor.
Flera nyfikna närmar sig, men lommar illa kvickt iväg när de får höra att vad som erbjuds är inlagd sill. Men några modiga britter – och en belgisk turist – väljer att testa.
Paul Jones säger att han är glad i senap och provar därmed en bit senapssill – men säger snabbt att han inte tror att det här kommer börja fylla upp butikshyllorna i Storbritannien.
– Ni är konstiga ni svenskar, säger han.
– Herregud. Vi håller oss nog till kalkonen här. Ni kan få behålla all.... sill hette det?
Isaac Nloutanki testar i stället en skärgårdssill och får något positivt överraskat i blicken.
– Det smakar som räka, säger han och fortsätter:
– Jag älskar det. Jag kommer köpa det till lunch.
Estelle Antonio sällar sig också till skaran av sill-gillare och tar till och med en bit till. Hon fastnar främst för senapssillen.
– Jag kommer från Cypern ursprungligen och vi har mycket liknande mat där också. Det var väldigt uppfriskande, säger hon.