Så var VM-stämningen på Visbykrogen i natt
Klockan 04:00 natten till måndagen spelade Sverige VM-premiär mot Tunisien. SVT Nyheter Östs reporter gav sig ut för att ta pulsen på en av krogarna i Visby som visade matchen.
Nea Lintunen och Stella Wardi var några av dem som skippade nattsömnen för att heja på Sverige. Inget jobb väntade på dem dagen efter.
– Som tur var inte! Men det går bra, lite energidryck bara, säger Nea.
– Det är många som tagit ledigt så vi kör på samma, säger Stella.
I klippet ovan ser du fler festliga fans från Visby
Så arbetar vi
SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.