Örebroföretagare i Think Pink-härvan får sänkta straff
De två företagare från Örebro län som är inblandande i Think Pink-härvan får sina straff sänkta av hovrätten och slipper även betala skadestånd.
De två företagare från Örebro län som varit inblandade i Think Pink-härvan får sina straff sänkta av hovrätten. Båda är sedan tidigare fällda för miljöbrott. Domarna kvarstår men den ena av männen får sitt straff sänkt till ett års fängelse och han slipper även betala skadestånd för brottet.
Den andra mannen slipper helt fängelsestraff och döms i stället till dagsböter. Han slipper också betala skadestånd. Båda dömdes i tingsrätten till att betala skadestånd på 40 000 kronor var. Anledningen är att delar av brotten begicks innan 2019 och har hunnit preskriberas.
Så arbetar vi
SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.