Studenten Sarah om gymnasieåren i Arboga: ”Tufft, men rullat på”
Under fredagen var det studenterna i Fagersta, Köping och Arboga på tur att springa ut. Eleverna från Vasagymnasiet marcherade traditionsenligt genom Arboga.
Under fredagen sprang länets sista studenter ut. I Arboga sprang 87 studenter ut på Vasagymnasiet. Dagen började med parad och firande i kyrkan, och avslutades med kortege.
På Vasagymnasiet kan man bland annat läsa två program som ingår i Teknikcollage Västra Mälardalen: el- och energiprogrammet och Teknikprogrammet Saab Tekniska gymnasium. Malin Sträng är en av fyra tjejer som läst teknikprogrammet:
– Jag börjar jobba direkt på Saab, praktikjobb. Det blir intressant. Och sen rycker jag in.
Carim Bagatyroo jublar med kompisarna:
– Det känns underbart! Om två år ska jag plugga vidare, men nu blir det jobb och fotboll.
Så arbetar vi
SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.