Singelolycka på E12 söder om Tärnaby – bilist körde in i träd
En personbil har kört in i ett träd på E12 i höjd med Ajaure, söder om Tärnaby. Två personer färdades i bilen.
Larmet om olyckan kom klockan 15.06 på tisdagen.
– Olyckan har hänt i en kurva, säger en operatör vid SOS Alarm.
Enligt polisen har två personer, en kvinna och en man i 75-80-årsåldern, förts med ambulans till sjukvård efter olyckan. De båda är måttligt skadade, enligt en patientskaderapport från regionen.
Två ambulanser åkte till olycksplatsen, varav en lämnade utan att ha lastat någon.
Vägen var helt avstängd
E12 från Ajaure till Juksjaurbäcken stängdes av i båda riktningarna för att ambulanspersonalen skulle kunna arbeta ostört.
– Trafiken har nu släppts på igen och räddningstjänsten har lämnat platsen, säger en operatör vid räddningssamverkan Mittnord.
På kvällen höll polisen förhör med föraren. Inget brott misstänks.
Så arbetar vi
SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.