Efter bussolyckan på väg 55 i Örsundsbro – fordonen beslagtagna av polis
En buss och en personbil kolliderade på riksväg 55 söder om Örsundsbro i tisdags. Två personer fördes till sjukhus med lindriga skador. Efter olyckan har fordonen som en del av utredningen.
I Tisdags vid 16-tiden kolliderade en buss och en personbil söder om Örsundsbro.
– Det är en gul UL-buss som kolliderat med en personbil. Två passagerare som färdades i personbilen ska till sjukhus med ambulans med oklart skadeläge, säger Tommy Wollberg.
Polis på plats
Ingen busspassagerare har behövts föras till sjukhus. Vägen var inledningsvis helt avstängd, men vid 16.50-tiden var vägen öppen i södergående riktning.
Vid 17.30-tiden började trafiken flyta på i båda riktningarna.
Även polisen var på plats med flera patruller för att bistå sjukvårdspersonal och räddningstjänst. Efter olyckan beslagtogs de inblandade fordonen. Polisen ska utreda hur olyckan gått till. Under torsdagen har polisen inte hunnit prata med de inblandade och det är oklart när utredningen kommer vara klar.
Lindriga skador
Under kvällen meddelade Akademiska sjukhuset att två personer, en man och ett barn, fördes till sjukhuset med lindriga skador.
Så arbetar vi
SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.