Man fick ström i sig vid arbete vid ställverk
En man har förts till sjukhus efter en arbetsplatsolycka där han fått ström i sig vid ett ställverk i Tenhult.
- Mannen var vaken och talbar, men skakad av händelsen, säger Johnny Gustafsson, presstalesperson vid polisen.
Det var strax före klockan åtta på tisdagsmorgonen som polis och ambulans larmades till en arbetsplatsolycka i Tenhult.
En man som arbetade vid ett ställverk hade kommit i kontakt med högspänning. Han fördes till sjukhus.
Polisen utreder händelsen som en arbetsplatsolycka.
Så arbetar vi
SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.