Studentlycka i Sveg – första naturturismeleverna är färdiga
Veckorna innan studenten träffade vi eleverna från naturturismprogrammet i Sveg, som delade med sig av sina känslor och förväntningar inför framtiden. Och när det på fredagen var dags att springa ut i vuxenlivet gick det inte att ta miste på glädjen i gruppen.
– Det känns bra. Vi har haft en fin tid tillsammans, säger studenten Helene Jansen som ser fram emot att grilla med klasskompisarna ikväll.
Nu har alla gymnasieskolor i Jämtlands län haft sina studentutspring. Sist ut var Härjedalens gymnasium i Sveg, där den allra första kullen från det nystartade naturturismprogrammet fick fira att skoltiden nu är över.
Följ klassens studentlycka i klippet.
Så arbetar vi
SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.