Harry från Hudik trampade Vättern runt för 57:e gången
Den gångna helgen avgjordes cykelloppet Vätternrundan. För 78-årige Hudikbon Harry Bergdahl så var det 57:e gången som han körde loppet.
– Lite annorlunda med vattnet som kom, sammanfattar Harry Bergdahl året upplaga av loppet där han var en av 20 000 deltagare.
Den här gången tog det Harry Bergdahl 14 timmar och 37 minuter att ta sig runt sjön. Den som gick först i mål, Michael Sjöberg från Virserum, gjorde det på knappt halva tiden – 6 timmar och 54 minuter.
Hör Harry Bergdahl berätta i videon varför man åker loppet 57 gånger och på samma cykel de senaste 37 gångerna.
Så arbetar vi
SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.