Brand i lägenhetshus i Malung
Det brann i ett flerfamiljshus i centrala Malung på måndagseftermiddagen. Sju enheter från räddningstjänsten och tre ambulanser kallades till platsen.
Larmet kom vid 14.15 på måndagen. Enligt inringaren var trapphuset rökfyllt och flera boende märkte att det kom rök genom fläktar.
– Vi är framme med ambulans och räddningstjänst. Det verkar som att det brinner i en lägenhet, sade en operatör på SOS Alarm.
Är huset utrymt?
– Ja, det borde det vara.
Vid 15-tiden meddelade SOS att branden var släckt. Branden ska ha startat i en lägenhet på andra våningen. Tredje våningen är fortsatt rökfylld. Räddningstjänsten bedömer att de är klara på platsen vid 17-tiden.
Så arbetar vi
SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.