Här upplever Hästöbarnen VM-premiären tillsammans: ”Kommer minnas detta”
Hela landet har fotbollsfeber och det var många som hade ställt klockan tidigt på måndagsmorgonen. Så även barnen på Hästö i Karlskrona – som såg Sveriges VM-premiär tillsammans på fritidshemmet.
– Lite konstigt att vara här så tidigt, men kul, säger Ebba Månsson.
Sam Hultman tycker det är häftigt att få vara med om ett fotbolls-VM.
– Jag fyller åtta om en månad och Sverige har inte spelat VM på åtta år, säger han.
”Morgonpigga”
Det är personalen på Hästöskolans fritids som bjudit in alla Hästöbor till att se matchen tillsammans. Och intresset visade sig vara stort.
– Vi trodde inte att folk skulle vara såhär morgonpigga, säger Jeff Wallenius, en av initiativtagarna.
Se barnens måljubel i klippet ovan.
Så arbetar vi
SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.