← Alla nyheter

Aftonbladet · 3 dygn sedan Senaste

Regionpolitiker bajsade på slottets golv

Partiet betalar för sanering

Regionpolitiker bajsade på slottets golv

Publicerad 2026-06-18 14.58

Det var upptaget på slottstoaletterna.

Då bajsade regionpolitikern på golvet.

Partiet uppger att de kommer stå för eventuella kostnader.

Vid förra sammanträdet för regionfullmäktige i Uppsala, som hölls på Uppsala slott, skedde en otäck incident.

En ledamot blev dålig i magen och utförde sina behov på golvet i konstmuseet som ligger i slottet, rapporterar P4 Uppland.

Till kanalen säger ledamotens parti att ett nödläge uppstod samtidigt som båda de intilliggande toaletterna var upptagna.

Övriga omständigheter är i nuläget oklara.

Partiet har tagit på sig kostnaderna för saneringen.

Läs hela artikeln hos Aftonbladet →

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.