Regionpolitiker bajsade på slottets golv
Publicerad 2026-06-18 14.58
Det var upptaget på slottstoaletterna.
Då bajsade regionpolitikern på golvet.
Partiet uppger att de kommer stå för eventuella kostnader.
Vid förra sammanträdet för regionfullmäktige i Uppsala, som hölls på Uppsala slott, skedde en otäck incident.
En ledamot blev dålig i magen och utförde sina behov på golvet i konstmuseet som ligger i slottet, rapporterar P4 Uppland.
Till kanalen säger ledamotens parti att ett nödläge uppstod samtidigt som båda de intilliggande toaletterna var upptagna.
Övriga omständigheter är i nuläget oklara.
Partiet har tagit på sig kostnaderna för saneringen.