← Alla nyheter

Expressen Sport · 2 tim sedan Sport

Sydkorea avgår – ber landet om ursäkt

Sydkorea slogs ut i gruppspelet. Nu avgår förbundskaptenen Hong Myung-bo.  

57-åringen meddelade sitt beslut under en presskonferens på Sydkoreas VM-bas i Mexiko dagen efter att deras uttåg ur mästerskapet blivit definitivt.

Sydkorea slutade trea i sin grupp och hoppades att deras tre poäng skulle räcka för avancemang, men så blev det inte. Därmed var landets sämsta VM någonsin ett faktum.

– Jag ber om ursäkt till landets invånare som älskar koreansk fotboll och alltid stöttar landslaget, säger Myung-bo enligt The Chosun Daily.

Hong Myung-bo tillträdde som förbundskapten sommaren 2024 och hade kontrakt för ytterligare ett år.

– Jag har misslyckats med att leverera resultaten som publiken förväntade sig. Det ansvaret ligger helt och hållet på mig.

Mexiko och Sydafrika avancerade från Sydkoreas grupp.

Läs hela artikeln hos Expressen Sport →

📡 Läs samma nyhet hos 2 källor

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.