← Alla nyheter

Sydsvenskan · 3 tim sedan Lokalt

Duplantis missade världsrekord - vann i comebacken

Armand Duplantis försökte tre gånger på 6,32 meter men misslyckades med att slå sitt eget världsrekord i Paris Diamond League-gala. ”Mondo” vann ändå tävlingen på nytt tävlingsrekord, 6,13, två veckor efter tredagarsbröllopet på den franska Rivieran och misslyckandet hemma på Stockholms stadion. – Jag ville göra ett litet ”statement”, säger han till SVT.

Den 26-årige svensk-amerikanen, som gjorde comeback efter att ha avstått två DL-galor, vann ändå tävlingen på nytt tävlingsrekord, 6,13.

Stavhoppsstjärnan Armand Duplantis försökte tre gånger på världsrekordhöjden 6,32 meter i Paris Diamond League-gala men misslyckades med att ta höjden.

Nästa artikel under annonsen

Läs hela artikeln hos Sydsvenskan →

📡 Läs samma nyhet hos 3 källor

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.