Pojke påkörd i Helsingborg – mc-förare lämnade platsen
En pojke i tioårsåldern har blivit påkörd av en motorcykel i Närlunda. Motorcyklisten lämnade platsen efter olyckan.
Polis och ambulans larmades till platsen på söndagseftermiddagen. Skadeläget för pojken är ännu oklart, enligt polisen.
- Polis och ambulans är på plats, säger Evelina Olsson presstalesperson för polisregion Syd.
Texten uppdateras.
Så arbetar vi
SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.