Natten till fredag var det fotbollsfest i Stockholm, då tiotusentals blågula fans tog sig ut för att se den sista gruppspelsmatchen mot Japan. Vid slutsignal och säkrat svenskt avancemang klockan 03 på natten vällde det ut människor på stadens gator.
Bara på Stockholms stadion samlades 11 000 personer, enligt kommunen. Trots att SL stärkt upp busstrafiken var det många supportrar som hade problem att ta sig hem.