← Alla nyheter

Expressen · 3 tim sedan Senaste

Stal bebis från sjukhus – polisen jagar kvinna

Förklädd i labbrock gick en kvinna in på ett sjukhus. Och stal en bebis. Nu jagar polisen kvinnan.

En okänd kvinna klev in på sjukhus i Lüdenscheid i östra Tyskland på lördagseftermiddagen, rapporterar Speigel.

Enligt vittnen var hon klädd i blåa sjukhuskläder för att framstå som sjukhuspersonal.

Hon gick sedan in i ett av patienternas rum och stal en sju dagar gammal bebis.

Kort efteråt larmade sjukhuset att ett barn var försvunnet.

Hittad vid biljettautomat

Vittnen ledde polisen till ett närliggande parkeringshus. Där hittades bebisen, som är en liten pojke, naken vid en biljettautomat, enligt Bild.

Det nyfödda barnet fick åka ambulans tillbaka till sjukhuset. Han mår bra, enligt tyska medier.

Stor sökinsats

Polisen har inlett en stor sökinsats efter kvinnan, som ska vara i 30-årsåldern.

På söndagen samlas vittnesmål in och videomaterial från händelsen ska granskas. Det används även spårhundar i insatsen.

Den misstänkta kvinnan har ingen relation till barnets familj, och hennes motiv är okänt.

Läs hela artikeln hos Expressen →

📡 Läs samma nyhet hos 2 källor

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.