En okänd kvinna klev in på sjukhus i Lüdenscheid i östra Tyskland på lördagseftermiddagen, rapporterar Speigel.
Enligt vittnen var hon klädd i blåa sjukhuskläder för att framstå som sjukhuspersonal.
Hon gick sedan in i ett av patienternas rum och stal en sju dagar gammal bebis.
Kort efteråt larmade sjukhuset att ett barn var försvunnet.
Hittad vid biljettautomat
Vittnen ledde polisen till ett närliggande parkeringshus. Där hittades bebisen, som är en liten pojke, naken vid en biljettautomat, enligt Bild.
Det nyfödda barnet fick åka ambulans tillbaka till sjukhuset. Han mår bra, enligt tyska medier.
Stor sökinsats
Polisen har inlett en stor sökinsats efter kvinnan, som ska vara i 30-årsåldern.
På söndagen samlas vittnesmål in och videomaterial från händelsen ska granskas. Det används även spårhundar i insatsen.
Den misstänkta kvinnan har ingen relation till barnets familj, och hennes motiv är okänt.