Benjamin Nygren fullföljde inte fredagens kollektiva träning. Enligt landslaget hade mittfältaren fått en känning. Men det fanns ingen anledning för oro.
Inför avresa till New York och sextondelsfinal mot Frankrike deltar alla i söndagens träning.
– I dag tränar alla spelare och planen är att alla ska delta för fullt, säger presschef Petra Thorén.
Även Eric Smith som delvis tränat på egen hand kör alltså med laget.
Sverige ställs mot Frankrike på tisdag 23.00, svensk tid.