← Alla nyheter

Expressen Sport · 3 tim sedan Sport

George Russell vann Österrikes grand prix i extremhettan

Extremhetta i Österrike. Det bekymrade inte George Russell. Mercedesföraren ledde från start till mål – och närmar sig stallkamraten i toppen. 

Det har varit en varm helg i Spielberg där Österrikes grand prix gick av stapeln på Red Bull Ring.

Under söndagen låg lufttemperaturen på 35 grader medan det var 46 grader varmt i asfalten.

Värmen såg inte ut att bekomma George Russell. 28-åringen tog pole position i lördags och fortsatte köra fint.

Mercedesföraren vann före Red Bulls Max Verstappen, som körde upp sig tre positioner efter att ha kraschat i kvalet.

Därmed närmar sig Russell stallkamraten Kimi Antonelli som toppar VM-ställningen före Lewis Hamilton (Ferrari).

Antonelli knep dock tredjeplatsen i Österrike och håller i totalledningen.

Nästa helg väntar Storbritanniens grand prix på Silverstone.

Läs hela artikeln hos Expressen Sport →

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.