← Alla nyheter

Aftonbladet Nöje · 2 tim sedan Nöje

Petra Marklund om tidigare oron för hjärtproblem: ”Reagerar snabbt”

Petra Marklund om hälsan ✓ Så många plus får livet

Petra Marklund om tidigare oron för hjärtproblem: ”Reagerar snabbt”

Sätter plus på livet just nu

Publicerad 15.17

Petra Marklund var orolig över att hon hade hjärtproblem.

Men hon fick glädjebeskedet att allt var som det skulle.

– Mitt hjärta reagerar ganska snabbt på olika saker, säger hon.

När Aftonbladet ber Petra Marklund, 41, sätta plus på livet just nu ger hon högsta betyg på allt.

Tidigare var hon orolig över att hon hade hjärtproblem, men som tur är var allt som det skulle.

Därmed ger hon hälsan fem plus.

Hälsan

– Mitt livliga hjärta var precis som det skulle. Det är bara att det slår lite dubbelslag ibland. Så jag måste nog säga att hälsan är faktiskt väldigt bra också.

Vad betyder ett livligt hjärta? Är det bara att det slår dubbelslag ibland?

– Mitt hjärta reagerar ganska snabbt på olika saker. Jag är väl liksom en känslig person. Det har jag alltid varit och är fortfarande. Jag tror det är ett ganska typiskt drag hos en artist typ.

– Så har jag nyopererade stämband också som var en jobbig grej. Och sedan efter operationen så är de ju liksom tillbaka igen och känns ännu bättre. Vi kör en femma där.

Ekonomin /

– Jag måste nog säga en fyra eller femma. Vi har det ju jävligt bra här. Allt annat vore ju jättekonstigt om man sa. Jag har det bra. Så jag måste vara tacksam.

Kärleken

– Jag är småbarnsförälder. Då kan det vara körigt. Men med tanke på att jag är det så måste jag säga att det väl är en femma. Jag kommer säga fem på allt. Vet du vad, jag är en tacksam kvinna här!

Karriären

– Jag måste säga fem. Det måste jag faktiskt säga. Jag tror att jag aldrig varit på en bättre plats både låtskrivarmässigt, själsmässigt, turnémässigt. Det har ju liksom brakat till i Norge också. Och jag är ute med mitt band. Och vi är typ det bästa gänget någonsin, vi har väldigt roligt ihop.

Det norska landslaget har använt Marklunds låt ”Händerna mot himlen” i sociala medier och nu har det blivit som landets inofficiella VM-låt.

– Det här har ju gjort att den har exploderat i Norge. Och den har inte gjort det förut. Så nu har ju halva turnén blivit i Norge och jag är typ där hela tiden.

– Jag tror väl att det är det som är hela grejen med att kunna åldras som artist och jobba i många år. Att man liksom hittar sina guldkorn och sparar dem. Det har aldrig varit så roligt att vara artist och låtskrivare.

Framtidsplanerna

– Jag säger fem. Jag tycker att livet känns kul. Och sedan så finns det ju massa saker som man verkligen kan anmärka på runt omkring i världen.

– Men om man inte tror eller hoppas på någonting så går allt förlorat på en gång. Så jag väljer att köra vidare.

Läs hela artikeln hos Aftonbladet Nöje →

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.