Blixtnedslag på nöjespark – flera till sjukhus
Uppdaterad 12.12 | Publicerad 12.02
Blixten har slagit ned på Tosselilla sommarland i Tomelilla. Flera personer har förts till sjukhus, enligt Region Skåne.
Det är nöjesparken som via sociala medier uppger att blixten har slagit ned flera gånger.
”Detta har lett till några personskador och därav att vi har många ambulanser på plats”, skriver parken på Facebook.
På vilket sätt personerna skadades framgår inte, men ingen ska vara allvarligt skadad, enligt parken.
Region Skåne bekräftar för TT att flera personer har förts till sjukhus med ambulans, men har inga fler detaljer än så.
SMHI har varnat om åskoväder över stora delar av södra och mellersta Sverige under söndagen.