Cyklist påkörd i Falun – bilisten smet
En cyklist har blivit påkörd av en bil i Falun.
Polisen skriver på sin hemsida att bilföraren lämnade platsen efter påkörningen.
”Polis har vidtagit utredningsåtgärder. Cyklisten avförd till sjukvården, initial bedömning med lindriga skador”, skriver polisen på sin hemsida.
Polisen har inlett en förundersökning gällande smitning från trafikolycka.