← Alla nyheter

SVT Nyheter · 6 tim sedan Sport

Armand Duplantis tillbaka efter bröllopet: ”Den bästa veckan i mitt liv”

Efter en chockförlust och ett bröllop är Armand Duplantis tillbaka. 26-åringen ska tävla i Frankrike och göra allt för att vinna. – Jag kan inte förlora igen. Det hade varit pinsamt, säger Duplantis till SVT Sport.

Armand Duplantis tillbaka efter bröllopet: ”Den bästa veckan i mitt liv”

Efter en chockförlust och ett bröllop är Armand Duplantis tillbaka.

26-åringen ska tävla i Frankrike och göra allt för att vinna.

– Jag kan inte förlora igen. Det hade varit pinsamt, säger Duplantis till SVT Sport.

Armand Duplantis gifte sig nyligen med sin Desiré på den franska rivieran, och idag ska 26-åringen göra sin första tävling sedan bröllopet.

Då ska ”Mondo” göra allt för att vinna – efter att ha missat segern under Diamond League-galan i Stockholm. Det var första gången på tre år som svensken förlorade en tävling.

– Jag känner mig väldigt motiverad och det känns som att jag har något att bevisa, säger han till SVT Sport.

”Det är mycket press”

I Paris väntas det bli över 32 grader på söndagen.

– Det är väldigt varmt och man behöver vara påkopplad hela tiden. Det är inget bra väder för att ha massa rivningar och behöva hoppa mycket.

Duplantis återkommer till nederlaget i Stockholm.

– Det är helt okej att förlora en tävling, men att förlora två går inte.

Känner du press?

– Mycket. Men det är också bra med press.

Diamond League-galan i Paris sänds på söndagen i SVT.

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.

Läs hela artikeln hos SVT Nyheter →

📡 Läs samma nyhet hos 2 källor

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.