Det var frusterat i matchen mellan Spanein och Uruguay. Uruguays Nicolas de la Cruz kom sent in i en situation, och kapade benen på Nico Williams som blev liggande.
Den spanske mittfältaren har länge dragits med skador och var just tillbaka i form. Men efter tacklingen åkte han på en ny muskelskada. I ett inlägg på plattformen X kritiserar han aktionen.
”I går ådrog jag mig en ny skada efter en situation där en kollega agerade utifrån frustration, missnöje och den sorg han kände över sin egen situation. Enligt mig var det en situation som hade kunnat undvikas, eftersom den var helt onödig.” skriver han.
”Vunnit många strider men inte kriget”
Williams genomgår nu behandling för sin skada som bedöms som måttlig, skriver det spanska fotbollsförbundet.
I sitt inlägg skriver Williams om hur han kämpat med sina skador de senaste åren.
”Det har varit år av lidande, sorg, ovisshet och ångest. Jag visste inte när jag skulle kunna spela utan smärta igen eller när jag skulle få tillbaka ett normalt liv. Jag levde med smärta i så enkla saker som att gå på toaletten, kliva i och ur bilen eller bara njuta av vardagen.”
Spanien möter Österrike i sextondelsfinal på torsdag den 2 juli, vilken Williams kommer att missa, men fotbollsförbundet meddelar att det fortfarande finns möjlighet att han återvända senare under turneringen.