← Alla nyheter

Göteborgs-Posten · 6 tim sedan Lokalt

Klädde ut sig till sjukhusanställd – stal bebis

En tysk kvinna ska ha klätt ut sig till sjukhusanställd och gått in på ett sjukhus i Tyskland och stulit en sju dagar gammal bebis.

På lördagen ska en okänd kvinna i 30-årsåldern ha gått in hos en patient på ett sjukhus i tyska Lüdenscheid och tagit ett sju dagar gammalt spädbarn, rapporterar tyska Spiegel.

Kvinnan ska ha varit klädd i en ljusblå labbrock och på så sätt lyckats uppfattas som personal på sjukhuset.

Kort därefter ska sjukhuset ha larmat om att barnet var försvunnet. Vittnen ledde polisen till ett sidorum i ett parkeringsgarage där den lilla pojken hittades. Han ska ha förts tillbaka till sjukhuset och mår bra, enligt Spiegels uppgifter.

Parkeringsgaraget har spärrats av och polisen söker fortfarande efter den okända kvinnan. Det är fortfarande okänt varför kvinnan försökt ta med sig barnet.

Läs hela artikeln hos Göteborgs-Posten →

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.