Drygt fyra månader efter ankomsten till Helsingborg fick Timothé Rupil beträda Olympias gräsmatta för första gången. Inhoppet i den 81:a minuten mot Sundsvall markerade slutet på den skadeperiod som tog sin början veckan före seriepremiären.
En frustrerande frånvaro är över. Då ser Timothé Rupil allsvensk potential i HIF.
– Vi har tillräckligt med självförtroende för att kunna säga det.