Maj och juni är vanligtvis de månaderna då mest vatten går åt. Trädgårdar vattnas, pooler ska fyllas och en rad festligheter är ett par av orsakerna till den ökade vattenkonsumtionen. Men inte detta år.
Vattennivåerna i Ängelholm är stabila och förbrukningen är lägre än den brukar vara. Ändå uppmanar kommunen till sparsamt användande.
– Konsumtionen har minskat avsevärt och vi är nere på en nivå motsvarande vinterkonsumtion, säger VA-chef Roger Karlsson.