← Alla nyheter

Expressen · 3 dygn sedan Senaste

Ayatolla Khamenei: Trump var desperat

Ayatollan uttalar sig för första gången

Irans högsta ledare, ayatolla Mojtaba Khamenei kommenterar nu fredsavtalet med USA för första gången. I ett uttalande i statlig iransk media kallar han bland annat den amerikanske presidenten Donald Trump för "desperat", skriver BBC.

"För att nå detta (fredsavtal, reds.anm) gjorde ansvariga tjänstemän, av omsorg och välvilja, omfattande ansträngningar. Och det var såklart den amerikanska presidenten som ur desperation använde alla möjlig former av påtryckningsmedel för att åstadkomma detta", heter det i ayatollans uttalande.

Khamenei säger att han egentligen inte ville gå med på ett avtal, men att han övertygades att tillåta överenskommelsen.

Läs hela artikeln hos Expressen →

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.