← Alla nyheter

Aftonbladet Sport · 14 tim sedan Sport

Åkte ur – avgår direkt

”En verklig ära”

Efter Kroatiens seger mot Ghana kunde Skottland inte längre bli en av de åtta bästa grupptreorna.

Det betydde att VM-äventyret var över.

En halvtimme efter faktumet meddelade Skottlands fotbollförbund att förbundskaptenen Steve Clarke avgår efter sju år på posten.

– Den mest känslosamma delen av det här avskedet gäller mina spelare. Utan dem hade vi aldrig fått uppleva de minnen vi har samlat på oss sedan 2019. De förtjänar allt beröm och all uppskattning de får, och det har varit en verklig ära att få vara deras tränare, säger Clarke till förbundets hemsida.

VM i Nordamerika var Skottlands första på 28 år.

Skottland vann öppningsmatchen mot Haiti med 1–0. Sedan förlorade man mot Marocko med 0–1 och mot Brasilien med 0–3.

– Även om vi alla är besvikna över att ha åkt ur VM redan i gruppspelet får vi inte glömma de framsteg som gjorts under Steves sju år vid rodret, säger förbundets ordförande Ian Maxwell.

Texten uppdateras!

Läs hela artikeln hos Aftonbladet Sport →

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.