En bil och en lastbil krockade i Västerhaninge på lördagen, enligt polisen.
Två personer fördes till sjukhus med oklart skadeläge.
Efter olyckan blåste lastbilschauffören positivt och fick följa med polis för provtagning.
En anmälan upprättas om grovt rattfylleri, grov vårdslöshet i trafik och vållande till kroppsskada.