← Alla nyheter

Göteborgs-Posten · 21 tim sedan Lokalt

Parkeringskaos vid sju badplatser: "Extremt"

Nu ryter polisen ifrån mot felparkerade bilar efter larmsamtalen.

Polisen larmades om misshandeln strax före klockan 18.30 på lördagen.

Upprinnelsen till misshandeln ska ha varit ett bråk om parkerade bilar vid Askimsbadets parkering.

– Det har varit bråk, gap och skrik. Handgemäng kring någon typ av parkeringssituation, säger polisens presstalesperson Hans-Jörgen Ostler.

Polisen är på plats med tre bilar och söker de inblandade.

Problem vid sju badplatser

Polisen har fått flera larmsamtal under lördagen om personbilar som ska ha parkerat in andra fordon och stått trafikfarligt vid totalt sju badplatser.

– I dag har det varit extremt. Jag gissar att människor tycker att det är varmt och klippigt och att man desperat tänker att bara jag kommer fram till badet snabbt, säger Hans-Jörgen Ostler.

Badplatserna som har larmats ifrån är Nordreviksvägen, Lillebyvägen, Sillviksvägen, Kippholmsvägen, Lillebybadväg, Kåsjövägen och Askimsbadet.

– Jag har pratat med ledningscentralen. De har fått lägga mycket tid på att ta emot de här samtalen. Det är ansträngande när det är en dag då det händer mycket annat med trafikolyckor och misshandlar.

Polisen varnar för att det kan göra det svårt för polisen och räddningstjänsten att ta sig fram till akuta situationer.

– Det här har varit problematiskt. Det tar resurser från oss och det kan potentiellt vara extremt farligt om vi får ett drunkningstillbud, säger Hans-Jörgen Oslter.

Han påpekar också att det kan vara ett brott att parkera in ett annat fordon i form av egenmäktigt förfarande.

Nu uppmanar polisen besökare att parkera rätt, även om det är många besökare och ont om parkeringsplatser.

Läs hela artikeln hos Göteborgs-Posten →

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.