← Alla nyheter

Sydsvenskan · 21 tim sedan Lokalt

Osakas bakslag – fotskadad i Wimbledongenrepet

Två dagar före starten av Wimbledon åkte stjärnan Naomi Osaka på ett rejält bakslag. Förra världsettan tvingades bryta finalen i genrepsturneringen i Bad Homburg med en fotskada.

Japanskan, rankad 15 i världen, låg under med 1–6, 0–1 mot tjeckiskan Karolina Muchova när hon tvingades bryta matchen.

Då hade Osaka tagit en medicinsk timeout i första set.

– Jag vill tacka alla som kom och tittade på matchen och jag ber om ursäkt för att jag inte kunde spela klart, sade Osaka till publiken.

Den fyrfaldiga grand slam-vinnaren har aldrig tagit sig förbi tredje omgången i Wimbledon, men finalplatsen i grästurneringen i Bad Homburg visade att det fanns hopp för Osaka.

Naomi Osaka är 14:e-seedad i Wimbledon och är lottad att möta Elsa Jacquemot, Frankrike, i första omgången.

Nu är hennes start osäker.

Läs hela artikeln hos Sydsvenskan →

📡 Läs samma nyhet hos 2 källor

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.