Från och med den 1 juli ska barn i åldrarna 15-17 sättas i fängelse om de begår grova brott, vilket ersätter sluten ungdomsvård som frihetsberövande påföljd. Samtidigt har regeringen lagt fram ett förslag om att sänka straffbarhetsåldern till 14 år. På anstalten i Ystad har man tömt ut det gamla häktet för att göra plats för dömda flickor. Aftonbladet fick följa med in innan renoveringen påbörjas.
Här ska dömda flickor låsas in
Tömmer det gamla häktet
Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.