← Alla nyheter

Expressen · 1 dygn sedan Senaste

Körde bil kokainpåverkad – skyller på kyss

En man i 30-årsåldern stoppades av polis med kokain i blodet. Då påstod att han fått i sig knarket genom en kyss. Nu döms han, rapporterar Östersunds-Posten .

I mitten av maj stoppades en man i Östersund av polis när han körde till affären för att köpa snus.

Polisen kunde konstatera att han hade både kokain och alkohol i blodet, skriver ÖP.

Han nekade till brott. I förhöret uppgav mannen att han druckit kvällen innan, men kände sig opåverkad när han satte sig i bilen.

Gällande kokainet ska han ha kysst en kvinna kvällen innan – som han efteråt fått veta brukade kokain. Enligt hans utsago var det den mest sannolika förklaringen till hur han fick i sig knarket.

Döms för rattfylleri

Tingsrätten inte köpte mannens förklaringar.

Han borde ha förstått riskerna med att fortfarande vara alkoholpåverkad, och kokainförklaringen beskriver man som en ”uppenbar efterhandskonstruktion”.

I stället bedöms narkotikan ha intagits med uppsåt.

Han döms till dagsböter för rattfylleri och ringa narkotikabrott.

Läs hela artikeln hos Expressen →

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.